Zdrowe odżywianie – selekcja składników odżywczych

Mamy kilka prostych kanonów zdrowego żywienia, które pomaga nam w utrzymaniu stosownej sylwetki ciała, nie możemy albowiem zapomnieć, że zmieniając się nawyki żywieniowe, musimy to zrobić do końca życia. Do tych prostych zasad należy też czas w jakim spożywamy posiłki. Tutaj zdania są podzielone albowiem, kiedyś uważano, nawet mamy stare powiedzenie Śniadanie spożywaj jak cesarz, obiad jak koronowany władca a kolację jak żebrak. Stare zabawne lecz oraz także ma sobie mnóstwo prawdy. Dzisiaj naukowcy sugerują, ze powinniśmy spożywać więcej posiłków jakkolwiek w mniejszej ilości. Z pewnością jest istotne aby posiłki były w słusznych porach dnia, żeby nie zaburzać regularności. Aktualnie często w pracy pracownicy mają dłuższą przerwę aby syty pokarm zjeść w pracy a nie wieczorem w mieszkaniu. Wzywają też, by pic niemało wody jest ona albowiem jednym z ważniejszych składników pokarmowych naszego organizmu. A jeśli nie będziemy jej dostarczać to pozostanie pobrane z organizmu. Inne kompozycje są dla nas ważne albowiem dostarczają nam niezbędnych elementów pożywnych, witamin oraz są zalążkiem energii. 

Składniki kaloryczne

Nie zapominajmy również o elementach kalorycznych. Do istotnych składników pokarmowych kwalifikujemy białka, węglowodany, lipidy, składniki mineralne, witaminy. Białka uwalniane w wyniku trawieniu aminokwasów, są niezbędnym elementem budulcowym ludzkiego organizmu. Zawsze białko jednoczy się z cegiełkami. Węglowodany, jest to newralgiczne źródło energii, stworzonego przez nas organizmu a właśnie pokrywają je po największej części artykuły pochodzenia roślinnego. Cukry można dostarczać także, w inny sposób na przykład poprzez słodycze jednakowoż pamiętajmy, że to tylko puste kalorie. 

Nasiona szałwii hiszpańskiej (chia)

Prócz zwyczajnych elementów kalorycznych, osoby potrzebujące zatroszczyć się o zdrowy styl życia i jedzenia powinny zainteresować się szałwią hiszpańską – znacznie więcej na temat tego innowacyjnego składnika pokarmowego można przeczytać na domenie internetowej nasiona chia. 

Dlaczego należałoby wykorzystywać nasiona chia w codziennej diecie? Ponieważ:

zawierają niesłychanie wielkie ilości kwasów Omega-3 oraz Omega-6, które poprawiają pamięć oraz koncentrację

idealna mieszanka kwasów pozwala efektywnie zapobiegać stanom depresyjnym

nasiona polepszają wygląd skóry, włosów oraz paznokci, do tego znamiennie spowalniają proces starzenia

hartują układ kostny

błonnik zawarty w nasionach koryguje metabolizm oraz reguluje pracę układu trawiennego

nasiona ujmują cholesterol 

Jak widać, nasiona chia to profesjonalny dodatek do diety oraz codziennego stylu odżywiania dla każdego człowieka. 

Materiał powstał przy współpracy z serwisem FashionAndBeauty.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *